Το
πανανθρώπινο αίτημα
για δικαιοσύνη πάνω στη γη πολύ απέχει
απ’ την πραγματικότητα που, άτομα και
λαοί, ζούμε
καθημερινά. Ποικίλες και χρονίζουσες
διαφορές
σε όλα τα
επίπεδα ταλανίζουν
τον κόσμο μας.
Και οι διαφορές αυτές που εξελίσσονται
σε διαμάχες συχνά οδηγούν στην αδικία,
τη βία και την εξαθλίωση. Τότε θυμόμαστε
και επικαλούμαστε το διάλογο,
όταν πια γίνεται ολοφάνερο πως η πρώτη
και ύψιστη αξία είναι ο άνθρωπος και η
μοίρα του.
Δυστυχία σου, Ελλάς, με τα τέκνα που γεννάς! Ώ Ελλάς, ηρώων χώρα, τί γαϊδάρους βγάζεις τώρα; Στίχοι : Γ. Σουρή 1902..... "Αρκετά κοιμηθήκαμε έως τώρα. Καιρός να ξυπνήσουμε, να εγερθούμε, να εξεγερθούμε και ενωμένοι να αντιμετωπίσουμε, όπως αρμόζει, τους μεγάλους κινδύνους που απειλούν την ιστορία, τον πολιτισμό, το ήθος, τις παραδόσεις και τελικά την ακεραιότητά μας". Μίκης Θεοδωράκης, 1925-, Συνθέτης και Πολιτικός
Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2013
ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ: Η χώρα του διαλόγου
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΑΚΗ*
Ενώ η ανασφάλεια τυλίγει τη χώρα και οι τριγμοί στα θεμέλιά της πολλαπλασιάζονται, το αίτημα του διαλόγου εξακολουθεί να κυριαρχεί. Εκφράζεται ως επιθυμία και ως πρακτική, ως απαίτηση και ως προϋπόθεση.
ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ: Η αξία του διαλόγου
ΚΕΙΜΕΝΟ
«...Πλαστήκαμε
για να μην είμαστε μονάχοι. Για τούτο η
καρδιά μας ασταμάτητα διψά για τους
άλλους. Χωρίς το διάλογο των υπάρξεων
μας η ζωή φαίνεται αδειανή, ερημωμένη,
αδικαιολόγητη.
ΔΙΑΛΟΓΟΣ: ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Ι.Ε.Π.: Οι νέοι φάκελοι υλικού για Αρχαία Ελληνικά, Λογοτεχνία και Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Λυκείου
Ι.Ε.Π.: Οι νέοι φάκελοι υλικού για Αρχαία Ελληνικά, Λογοτεχνία και Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Λυκείου
-
Το δικαίωμα στην εκπαίδευση " H παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του Kράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνε...
-
Ο κοινωνικός ρατσισμός, η ιδιότυπη αυτή μορφή φανατισμού, αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που καλείται ν’ αντιμετωπίσει ο...
-
Είναι η μορφή εργασίας, η οποία ασκείται από ένα άτομο εκτός του παραδοσιακά οριζόμενου εργασιακού χώρου και κατά την οποία γίνεται χρή...