Κυριακή 12 Ιανουαρίου 2014

ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ: Διαφήμιση και Βία


ΚΕΙΜΕΝΟ

  Έτυχε πριν από δεκαπέντε μέρες να πάρω μέρος σε μια δημόσια συζήτηση γύρω από τη διαφήμιση και τη βία που οργάνωσε το περιοδικό «Η διαφήμιση αύριο». Ένα περιοδικό στο οποίο από καιρό μια ομάδα από δημοκράτες διαφημιστές κάνουν μιαν υπεύθυνη κριτική εξέταση των ορίων, των ελαττωμάτων, της μοίρας του επαγγέλματός τους.

ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ: Ο homo consumens ζει με την ψευδαίσθηση της ευτυχίας


ΚΕΙΜΕΝΟ

  «[...] Ο homo consumens [άνθρωπος -καταναλωτής] είναι ο άνθρωπος που έχει για βασικό στόχο όχι να κατέχει πράγματα, αλλά να καταναλώνει όλο και περισσότερα, εξισορροπώντας έτσι το εσωτερικό του κενό, την παθητικότητα, τη μοναξιά και το άγχος του.

O  καταναλωτισμός, η μεγαλύτερη απειλή  για το περιβάλλον

Σύμφωνα με τη νέα ετήσια έκθεση του Iνστιτούτου Worldwatch η λατρεία της κατανάλωσης και η πλεονεξία θα μπορούσαν σχεδόν να εκμηδενίσουν οποιαδήποτε κέρδη που θα μπορούσαν να προκύψουν από τις πολιτικές των κυβερνήσεων.
TOY TAΣOY ΣAPANTH

ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ: Τι σχέση έχει ο πλούτος με την ευτυχία;


ΚΕΙΜΕΝΟ

  Μια φορά και έναν καιρό λέει το παραμύθι μια μεγάλη εταιρεία χάρισε λίπασμα σε χωρικούς της Αφρικής για να διπλασιάσουν τη σοδειά τους. Αυτό και έγινε. Οι επιχειρηματίες πίστεψαν ότι είχαν σπείρει τους σπόρους της αποτελεσματικής γεωργίας.

ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ: Η διαφήµιση επιτίθεται …Χριστούγεννα



ΚΕΙΜΕΝΟ
  Μάνα και κόρη έχουν βγει για ψώνια, µε µόνο αντικείµενο αγοράς τα µπλουζάκια. Απλά µπλουζάκια. Αλλά η µόλις τριών ετών κόρη έχει σαφείς στόχους και απορρίπτει το ένα T-shirt µετά το άλλο από αυτά που προτείνει η µητέρα. «Είναι µπλουζάκι της Μπάρµπι;».

ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ: Σιγά µην τους τα δώσω…

ΚΕΙΜΕΝΟ
Παντελής Μπουκάλας
Σιγά µην τους τα δώσω

[..] Και βέβαια, η διαφήµιση µας διδάσκει ηθική, αλλά από άλλους δρόµους και µε άλλους τρόπους. Μας εθίζει στην ηθική της επιβολής, της «νίκης», του κέρδους, της φιλαυτίας και της µισανθρωπίας.

ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ: Malls VS Πάρκων ή Πάρκα VS Malls?


ΚΕΙΜΕΝΟ

«Τα Σάββατα κάνω αυτό που κάνουν όλοι... Κάνω µόλινγκ». Τι είναι µόλινγκ; Κι από πότε το κάνουν όλοι; Ένα σµάρι κοριτσόπουλα γύρω στα δεκαέξι χαχανίζουν γύρω µου, καθώς ανεβαίνουµε τις κυλιόµενες σκάλες ενός από τα µεγαλύτερα εµπορικά κέντρα των βορείων προαστίων. «Μόλινγκ είναι να πηγαίνεις στο mall.

Ι.Ε.Π.: Οι νέοι φάκελοι υλικού για Αρχαία Ελληνικά, Λογοτεχνία και Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Λυκείου

Ι.Ε.Π.: Οι νέοι φάκελοι υλικού για Αρχαία Ελληνικά, Λογοτεχνία και Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Λυκείου