Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014

Τα ηρωικά πρότυπα και η ηθική εκπαίδευση


 
1ο κείμενο
  Ορισμένοι ερευνητές υποστηρίζουν ότι, στη συζήτηση για το ποιες ηθικές αξίες μπορούν να διδαχθούν και πότε, είναι σημαντικό να δώσουμε προσοχή στη φωνή των ίδιων των παιδιών. Ένας τρόπος για να μάθουμε περισσότερα για το τι σκέφτονται τα παιδιά για την ηθική είναι να μελετήσουμε τις αντι­λήψεις τους για την έννοια του ήρωα και τα ηρωικά πρότυπα με τα οποία ταυτίζονται σε κάθε ηλικία.

Υπέρτατο κριτήριο

 
  Απευθύνοντας το λόγο στους νέους, δε θα πω όλα όσα θα μπορούσα ή και θα έπρεπε να τους πω. Θα αρκεσθώ να πω, ειδικότερα σε όσους δεν είναι ακόμα 18 χρονών, να διατηρούν όσο μπορούν πιο πολύ τις απορίες τους, τις αμφιβολίες τους, τα ερωτηματικά τους, να μη δένονται πρόωρα στο άρμα μιας ιδεολογίας ή ενός κόμματος, να μην επιτρέπουν στο μυαλό τους να πήξει πρόωρα και στην καρδιά τους να στεγνώσει.

Η ευθύνη των νέων για το μέλλον


 
 
  Ο καθένας μας ανατρέφεται με τη συνείδηση πως η ζωή του εντάσσεται στα πλαίσια μιας ευρύτερης ανθρώπινης πορείας. Πως η εποχή του αποτελεί μικρό τμήμα μιας εξέλιξης του πολιτισμού μέσα στο χρόνο. Η αίσθηση αυτής της ιστορικής αποστολής αποτελεί ίσως μια από τις βασικές ιδιοτυπίες της ανθρώπινης φύσης.

Ι.Ε.Π.: Οι νέοι φάκελοι υλικού για Αρχαία Ελληνικά, Λογοτεχνία και Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Λυκείου

Ι.Ε.Π.: Οι νέοι φάκελοι υλικού για Αρχαία Ελληνικά, Λογοτεχνία και Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Λυκείου