Τρίτη 28 Αυγούστου 2012

Διαδίκτυο και φέισμπουκ

Διαδίκτυο και φέισμπουκ
Α. ΚΕΙΜΕΝΟ: «Ψάχνω το κορίτσι στο μετρό…»
 Κάτι πολύ ρομαντικό συνέβη στη Νέα Υόρκη το βράδυ της 4ης Νοεμβρίου. Ένα αγόρι από το Μπρούκλιν είδε ένα κορίτσι με κόκκινο λουλούδι στα μαλλιά μέσα στο μετρό. Την έχασε, προτού προλάβει να της μιλήσει. Αποφάσισε να την ψάξει μέσα από το Ίντερνετ, ζητώντας βοήθεια από αγνώστους. Τρεις ημέρες και χιλιάδες μηνύματα αργότερα, όλη η πόλη πανηγύριζε τη νέα συνάντησή τους.  
 Το βαγόνι, στο οποίο μπήκε, στις 9.30 το βράδυ, εκείνης της Κυριακής, ο Πάτρικ Μόμπεργκ, ήταν γεμάτο από κόσμο, αλλά αμέσως ξεχώρισε ένα κορίτσι με λουλούδι στα μαλλιά, που φορούσε μπλε σορτσάκι και μπλε καλσόν και έγραφε στο ημερολόγιό της. Ο νεαρός ένιωσε να την ερωτεύεται κεραυνοβόλα. Προσπάθησε να της μιλήσει, αλλά, ώσπου να φθάσει κοντά της, η κοπέλα κατέβηκε. Τι να κάνει κι εκείνος; Αντί να μεμψιμοιρεί, αποφάσισε να αναλάβει δράση. Σε μια πόλη 8 εκατομμυρίων κατοίκων ήξερε ότι, ακόμη και εάν έπαιρνε την ίδια ώρα το ίδιο τρένο, δεν ήταν σίγουρο ότι θα συναντήσει και πάλι τη γυναίκα-όνειρο. Έτσι ο 21χρονος έφτιαξε στο Ίντερνετ το σάιτ «nygirlofmydreams. com» και περιέγραψε τη συνάντησή τους λεπτομερώς. Ζωγράφισε το σκίτσο της και έγραψε με μεγάλα γράμματα: «Είδα το κορίτσι των ονείρων μου, απόψε, στο μετρό. Σας παρακαλώ! Βοηθήστε με να τη βρω».
Χρειάστηκαν τρεις ημέρες, για να βρεθεί το κορίτσι με το κόκκινο λουλούδι. Η 22χρονη Αυστραλέζα Καμίλ Χέιτον αναγνωρίστηκε από φίλους της, που έγραψαν στον Μόμπεργκ και του έδωσαν μάλιστα και το προφίλ της στο Facebook, προκειμένου να μάθει περισσότερα γι αυτήν, προτού τη συναντήσει.
Τα δύο παιδιά εμφανίστηκαν, πριν από λίγες ημέρες, στην πρωινή εκπομπή του CΒS «Goodmorning Αmerica» και όλη η Νέα Υόρκη παρακολούθησε τη διάσημη δημοσιογράφο Νταϊάν Σόγιερ – που έχει πάρει συνεντεύξεις από τους σημαντικότερους ηγέτες του πλανήτη – να προσπαθεί να μάθει λεπτομέρειες για τη σχέση τους. Ακόμα και η Νικόλ Κίντμαν, που ήταν καλεσμένη, εκείνη την ημέρα, στο ίδιο πρόγραμμα, δήλωσε ενθουσιασμένη από το συμβάν, προσθέτοντας ότι είναι σαν σενάριο ταινίας. Γνωστοί συγγραφείς κλήθηκαν από εφημερίδες και περιοδικά να γράψουν το τέλος που θα έδιναν εκείνοι στην ιστορία.
Τι λένε οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές για το μέλλον τους; «Τελειώσαμε με τις φωτογραφίες και τις συνεντεύξεις. Θα πρέπει να φανταστείτε τι θα μας συμβεί από εδώ και στο εξής. Εμείς δεν θα σας πούμε. Τώρα χρειαζόμαστε χώρο». (Νατάσα Μπαστέα, εφημ.Τα Νέα, 16-11-2007/Αναδημοσίευση: www.e-keimena.gr)

Β. ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
1. Να γράψεις την περίληψη του κειμένου, που σου δόθηκε, σε 80 - 100 λέξεις.
25 μονάδες
2. α) Να δώσεις έναν άλλο τίτλο στο κείμενο.
β) Στη δεύτερη παράγραφο του κειμένου: «Το βαγόνι…. βρω», να εντοπίσεις 5 συνδετικές λέξεις ή φράσεις.
15 μονάδες
3. Στις παρακάτω περιόδους λόγους του κειμένου, να μετατρέψεις την ενεργητική σύνταξη σε παθητική ή/και το αντίστροφο.
α) Τρεις ημέρες και χιλιάδες μηνύματα αργότερα, όλη η πόλη πανηγύριζε τη νέα συνάντησή τους.  
β) Γνωστοί συγγραφείς κλήθηκαν από εφημερίδες και περιοδικά να γράψουν το τέλος που θα έδιναν εκείνοι στην ιστορία.
10 μονάδες
4. Να δώσεις τα αντώνυμα των παρακάτω λέξεων του κειμένου: έχασε, ερωτεύεται, δράση, ήξερε, τέλος.
10 μονάδες
Γ. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ:
Γράφεις ένα γράμμα στην/στον καλύτερη/ο φίλη/ο σου, στο οποίο, με ενθουσιασμό, της/του αναλύεις πόσο σημαντικό είναι το Διαδίκτυο για τη ζωή των ανθρώπων.
(ή εναλλακτικά: α) του παρουσιάζεις τον τρόπο λειτουργίας του Facebook, νέου μέσου κοινωνικής δικτύωσης, αναλύοντας με ενθουσιασμό τις δυνατότητές που προσφέρει στους χρήστες του ή β) αφού παρουσιάσεις τον τρόπο λειτουργίας του Facebook, στη συνέχεια, εξηγείς τους κινδύνους – παγίδες που μπορεί να κρύβει.).
40 μονάδες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ι.Ε.Π.: Οι νέοι φάκελοι υλικού για Αρχαία Ελληνικά, Λογοτεχνία και Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Λυκείου

Ι.Ε.Π.: Οι νέοι φάκελοι υλικού για Αρχαία Ελληνικά, Λογοτεχνία και Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Λυκείου